26.2.11

Manon haar koosnaam: 'Jongbelegenkaas'











Communicatiemiddelen toen ik 14 was:








'Als ik op mijn 14e de mogelijkheden van nu had gehad, zou ik daar heel blij mee zijn geweest. Maar ik denk dat wij toen veel meer persoonlijk contact hadden. Wij brachten elkaar het vriendinnenschriftje, om vervolgens alle verhalen al te gaan vertellen, haha! En als ik bij iemand wilde spelen, vonden mijn ouders dat ik maar langs moest gaan, ik mocht niet eerst bellen'.

Communicatiemiddelen die ik nu gebruik:






Bewaren: 'Ik heb 6 telefoons gehad, inclusief de Nokia die ik nu heb. Ik heb ze allemaal bewaard. Vanaf de 4e telefoon heb ik een abonnement. Daarvoor SMSte ik alleen met mijn mobiel, anders was mijn beltegoed te snel op!'














Telefoneren: 'Met de eerste draadloze telefoon die wij thuis hadden kon je in de hoek van mijn kamer iemand in de buurt afluisteren, haha! Dat deden mijn vriendinnen en ik natuurlijk ook wel eens. We zijn er nooit achter gekomen welke buren het waren'.

Post: 'Ik schreef geen brieven over de post. Maar had wel een vriendinnenschriftje met één vriendin en schreef regelmatig brieven met vriendinnetjes die we elkaar op school gaven. Toen ik met een vriendinnetje op vakantie ging hebben we voor de vakantie een stapel brieven gemaakt voor elkaar. Elke dag mochten we er één open maken. Hierin stonden allemaal voorspellingen over wat we samen zouden gaan beleven.'



Digitaal: 'Toen ik 13 was kregen wij thuis internet. Het inbellen maakte heel veel herrie. We hadden een schema, iedereen mocht een half uur per dag. Anders was de telefoon de hele dag bezet. Ik wilde altijd van 20:00 tot 20:30, dan waren de meeste vrienden ook online'.Klik hier voor herinneringen aan inbellen :-)

Bijzonder: 'In onze SMS-jes verzonnen vriendinnen en ik de meest gekke namen voor elkaar. Gelukkig heb ik ze allemaal in een schriftje opgeschreven, anders was ik het allang weer vergeten'.





Nieuw: Manon is nu een smsje naar haar zusje aan het versturen dat het iets later wordt:
'Ik weet niet zeker of ik 4 uur haal maar ik kom zo met Daphne die kant even op, dan kunnen we daarna samen deze kant op gaan'.

Dankjewel Manon

3 opmerkingen:

Helmi zei

Mijn jongste zoon van 15 was laatst een sms'je naar de oudste aan het sturen. laatst genoemde was boven aan het leren, ik was woest. Nu weet ik waarom dat beltegoed zo snel op is. Ik ben het met je ouders eens loop er maar naar toe en gewoon vragen!!!
grt, Helmi

Tam zei

Ik wou dat ik ook mijn mobieltjes had bewaard. Altijd leuk om terug te kijken wat op dat moment hip was! Eerst was het van die supergrote mobieltjes, toen werden ze mini en nu is het de smartfoons.

vind je blog trouwens echt superleuk!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.