1.2.12

luchtpost via de wind


Een paar dagen geleden ontving ik een 'blog in de brievenbus'. In een grote enveloppe zat onder andere een verhaal van Toon Tellegen. Een heel mooi verhaal waarin alle dieren over de hele wereld met elkaar schrijven. Dit verhaal inspireerde me en bovenstaande brief schreef ik terug.

Een klein stukje uit het verhaal
'Misschien wisten zij alles'

Op een ochtend blies de wind een brief onder de voordeur van de eekhoorn door. De enveloppe was blauw, en rook zout, alsof hij langdurig over de zee onderweg was geweest. De eekhoorn maakte de brief open en las:


Eekhoorn,
Ik wens je van harte geluk met wat je hier leest. Ik hoop dat je erdoor geroerd zult raken en, wie weet, wel zult gaan wenen. Met tranen van geluk. Schrijf mij niet terug, maar geniet van mijn woorden en hoop vurig dat je nog meer van zulke brieven ontvangen zult.
Je nederige paradijsvogel.

Voor meer uit dit verhaal ga naar 'bloggenindebrievenbus'.

1 opmerking:

Anoniem zei

Oh ja, Toon Tellegen, die vind ik echt geweldig! 'Misschien wisten zij alles' - prachtig.