22.2.11

Andreeke: 'A friend is someone who likes you'.









Post: Andreeke heeft een bijzondere briefwisseling bewaard: 'Ik heb veel met een vriendinnetje van de lagere school geschreven. Zij woonde tijdelijk in Nederland omdat haar vader hier werkte. Toen ze terugging naar Engeland zijn we altijd blijven schrijven. Ik heb haar hele ‘kostschooltijd ‘meegemaakt’ om het zo maar te zeggen. Ik denk dat het er mede aan bijgedragen heeft waarom ik Engels ben gaan studeren. Overigens schrijven we nu niet meer, maar we sturen elkaar nog wel elk jaar een kerstkaart, over de post, niet digitaal :-). Aan de kaart zie ik dat we nog altijd dezelfde humor hebben als toen'.


Communicatiemiddelen toen ik 14 was:












'Ik ben blij dat wij vroeger niet zo veel communicatiemogelijkheden hadden. Nu wordt er met MSN en de mobiele telefoon erg veel beslag gelegd op je vrije tijd. Het is moeilijker om nee te zeggen en tijd voor jezelf te hebben. Wat ik wel heel leuk vind, is dat het nu veel makkelijker is om contact te houden'.

De Brieven van mijn Engelse vriendin:















Bewaren: 'Naast deze brieven en kerstkaarten heb ik nog veel meer van vroeger bewaard. Ik heb mijn agenda uit 1971 nog. Een kleine rode, ik weet nog goed dat ik er heel erg blij mee was, hij glom zo mooi. Op iedere dag die geweest was zette ik een streep, dat doe ik nog steeds. Ook heb ik twee hele mooie LP koffers in de woonkamer staan. Het is leuk om dingen van vroeger terug te zien. Als je bijvoorbeeld een oude agenda doorbladert, herinner je je dingen en personen waar je anders waarschijnlijk nooit meer aan gedacht zou hebben'.












Bijzonder: 'Van mijn Engelse penvriendin kreeg ik ooit een boekje over vriendschap. Ik had de Nederlandse versie al. Zij heeft heel veel moeite gedaan om ook de Engelse versie voor mij te vinden. Hij heeft een speciaal plekje in mijn boekenkast'.































 Telefoneren: 'Hoeveel smsjes mijn telefoon op kan slaan weet ik niet. Smsjes bewaar ik niet. Omdat het een soort telefoongesprek is, wat je immers ook niet bewaart. Het heeft geen waarde verder. Een heel bijzonder sms je zou ik overigens wel bewaren, maar dat is nog niet voorgekomen.'

Digitaal: 'Mijn tante van 80 jaar stuurt E-cards, ze is goed met haar tijd mee gegaan. Zelf stuur ik geen E-cards.'

Nieuw: 'Ieder jaar bewaar ik de mooiste kerstkaart & die van mijn Engelse vriendin'. 




















Communicatiemiddelen die ik nu gebruik:  











 Dankjewel Andreeke

Geen opmerkingen: