22.2.12

Valentijn-bodes in Gent












In samenwerking met het Huis van Alijn en AmuseeVous heeft Postparels op 14 februari Gentenaren verrast met een persoonlijk bericht van de SMSbode. Hieronder 2 verslagen van de SMSbodes.

Valentijn vandaag! Normaal vind ik dat maar stom, al dat opgeblazen commercieel gedoe. Maar dit jaar keek ik er toch wel wat naar uit, want ik mocht Valentijnbode spelen voor AmuseeVous en Het Huis van Alijn.
Vol enthousiasme fiets ik naar Het Huis van Alijn, waar ik een zak met wel 10 kilo aan steentjes toegewezen krijg. De vriendelijke dame helpt me met de zak in een andere zak en daarna nog een extra zak te stoppen. Zo kan ik hem toch aan mijn stuur hangen.

Het vergemakkelijkt het fietsen er niet op, moet ik zeggen. Maar een dikke vier kilometer later beland ik toch in Mariakerke. Mijn kaartje is niet zo duidelijk, dus ik moet wel drie keer stoppen om de weg te vragen. Als ik uiteindelijk in de Korte Rijakkerstraat aangekomen ben, ben ik zo blij dat ik het gevonden heb, dat ik vergeet na te kijken of ik wel bij het juiste nummer ben. Ik begin gretig steentjes te leggen in de voortuin van een villa uit de jaren zestig. Na vijf minuutjes opent een bejaarde man de voordeur en kijkt vragend naar me. Ik vraag hem of hij William is, want dan heb ik een Valentijnboodschap voor hem. Maar nee, natuurlijk is hij William niet. Een blik op mijn papier leert me dat ik bij het foute huisnummer ben. Zijn vrouw weet me trots te zeggen dat er wel een William woont, dààr, enkele huizen na het huis van burgemeester Termont. En ja, daar is ook nummer 24.
Nadat ik mijn steentjes bijeengeraapt heb, verhuis ik naar de juiste tuin. Met het geluid van spelende schoolkinderen op de achtergrond begin ik opnieuw. Het gras is wat sompig en ook de steentjes zijn vuil. Al snel hangen niet alleen mijn handen, maar ook mijn jas, mijn sjaal, mijn rugzak en zelfs mijn fotocamera vol wit plaksel.
Ik vraag me af wat voor een persoon William is. Jong, oud, zou hij vader zijn? En wat zou zijn verrassing voor Imelda zijn? Als ik net klaar ben begint het te regenen. Perfecte timing dus! Ik ben wel een half uur bezig geweest en heb nooit beweging gezien in huis, maar bel toch maar eens aan voor de zekerheid. Helaas, niemand thuis. Spijtig, want ik had graag William zijn reactie gezien. Ik heb nog een halve zak met steentjes over, maar al een geluk zijn ze aan het verbouwen bij de buren en mag ik van de werkman de steentjes bij hun bouwafval leggen. Ik werp nog een laatste blik en keer terug naar mijn kot. Happy Valentine Imelda en William!

Dankjewel SMSbode Hanna!















Motregen, veel verkeer in Gent, te-laat-komende bussen, maar we hadden een missie!
Ik en mijn vriend hadden de opdracht gekregen om iemand liefde te brengen via een sms-boodschap in witte kiezelsteentjes.
We hoopten dat we genoeg keitjes meehadden om de boodschap neer te leggen, want schat dat maar eens als je dat nog nooit gedaan hebt...

Uiteindelijk bereikten we de place of crime, Tarbotstraat 44.
We moesten de steentjes op de vensterbank plaatsen en zagen licht branden in het huis.
Muisstil probeerden we een strategie te bedenken om zo weinig mogelijk plaats en steentjes te verspillen, maar al gauw legden we samen letter per letter de mooie boodschap neer op de vensterbank en genoodzaakt ook een deel op de stoep, maar dit gaf een nieuwe dimensie aan het geheel!

Even een hartstilstandje daar toen de voordeur openging... (huisgenoot begroette ons vriendelijk en keek daarna ietwat bedenkelijk, toen realiseerde ik me dat het inderdaad een raar zicht moet zijn om 2 mensen muisstil bezig te zien met keitjes in het donker voor je huis - om niet te zeggen crimineel-neigend)

Na een kleine 10 minuten was de boodschap reeds gelegd en keken we tevreden naar het resultaat:

GEBOREN LIEFDE TONEND DOOR JE LACH

Een mooie boodschap van Ann Cael voor haar dochter Ily Hollebeke, die vond dat ze soms te weinig verwoordde wat voor liefde ze voelt voor haar groot wordende dochter.
Ily staat trouwens voor ' I Love You ' wat nog maar eens bewijst dat deze mensen veel waarde hechten aan een liefdevolle en warme relatie met elkaar.

We belden aan en een opgewekte Ily deed de deur open. ' Ik had jullie een beetje verwacht!' Mini spoiler, want mama Ann dacht dat ze een verkeerd adres had doorgegeven en zei dat Ily een bezoekje mocht verwachten, desondanks zagen we de pretlichtjes in Ily's ogen toen ze de boodschap las.
Ik beaamde nog even wat voor een lieve mama ze had en ze was daar volledig mee akkoord ' Kom gerust binnen! '
Vriendelijk kregen we een drankje aangeboden en maakten we ook kennis met de joviale huisgenoten, ook hier merkten we de toffe sfeer, het was valentijn voor iedereen.

Na een mini interview besloten we Ily en haar huisgenoten te laten genieten van de valentijn-avond en natuurlijk van de steentjes-boodschap.
Valentijn was voor ik en mijn vriend (geef ik gerust toe) niet echt een dag anders dan anders, maar deze missie zorgde er uiteindelijk een beetje stiekem voor dat we dan toch Valentijn gevierd hebben, door ons gezamenlijke - We hebben 2 mensen dichter bij elkaar gebracht - gevoel vonden we het meer dan terecht om toch nog Valentijn te vieren die avond in dn Amadeus ;)

Omdat het mag :)

Dankjewel SMSbodes Lana & Laurens

Geen opmerkingen: